Att kunna återanvända

Miljötänket är verkligen på tapeten nu. Ett sätt att tänka på miljön är ju att det som går att använda, men som inte riktigt passar in längre hos en själv, kan en annan få (istället för att den andre köper nytt).

 

Min mamma kom med en present till min dotter för några veckor sedan. Ett picknick-bord, eller vad det kallas. Istället för att ha köpt det så hade hon fått tag i ett sådant begagnat. Ja, hon hade till och med fått det gratis. Min mamma hade fått höra att en verksamhet inte längre hade behov av det, hon frågade därför om hon fick ta med sig det till sitt barnbarn, vilket hon gärna fick.

 

Då färgen har börjat flagna har jag köpt penslar och färg för att kunna fina till möbeln lite. Slipningen är klar, nu är det bara målning kvar!
 
Har ni exempel på saker som ni har återanvänt?
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0