Lägenheten ökat 70 % (kontrakt påskrivet)


Jag och min sambo är mitt uppe i att bygga hus (vi gör dock inte själva arbetet själva utan har lejt ut det). Snart inflyttning och eftersom jag äger en bostadsrätt så måste den säljas. För cirka fem år sedan köpte jag den för strax under 300 000 kronor.

Under de åren som jag har ägt bostadsrätten har jag kunnat se en prisökning av lägenheter, även fast jag bor i en småstad. Bristen på hyresrätter finns även i min lilla stad.

 

Nu har jag sålt lägenheten och jag är väldigt nöjd över försäljningspriset: strax under 500 000 kronor. Mycket mer än vad jag har räknat med att få ut. Uppgången dessa fem år som jag ägt lägenheten blev nästan 70 procent! De extrapengarna behövs verkligen då husbygget har blivit dyrare än vad vi först har tänkt oss. I stort sett bara tillval som inte varit “nödvändiga” som har gjort att det blivit dyrare så vi har bara oss själva att skylla.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0