Utdelningar 2017

Sedan senaste uppställningen över utdelningar har jag fått pengar för mina aktier i Bonava, Skanska, NCC, Ratos och ICA Gruppen. På väg över 10 000 kronor i nettoutdelningar... Fint! 
 
 
Hans Lönn
2017-04-17 @ 16:55:56
URL: http://www.fastighetsanalys.se

Vadå brutto och netto? På ISK-kontot är i princip bruttot lika med nettot!

Svar: Hej! Tack för din kommentar. Jag har ännu kvar en del aktier på det gamla aktie- och fondkontot där utdelningen beskattas med 30%, därför skriver jag både brutto och netto. De senaste två åren har jag överfört aktier från aktie- och fondkontot till isk men har inte kunnat överföra allt än (överföringen räknas som försäljning av aktier och jag beskattas ju då för avkastningen). Vill kunna kvitta vinsterna mot räntekostnader så jag får sälja lite år för år.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0