Inköp till utländska portföljen

En gång i kvartalet är tanken att jag ska fylla på med ett köp om 4 000 kronor i min utländska portfölj. Amerikanska, nordiska (förutom Sverige) eller kanske kanadensiska. Det finns inte direkt någon regel för vilka länder bolagen ska vara ifrån, förutom att det inte ska vara svenska bolag förstås. Då har jag ju min svenska portfölj. Tanken är att på det sättet sprida risken till andra länder.

 

Pengaöverföringen av kvartalets köp skedde egentligen för mer än en månad sedan, men på grund av tidsbrist har jag inte kunnat kolla upp de bolag som har varit aktuella förrän nu.  


I veckan blev det ett köp av Kone, 9 stycken aktier fångades in. Dock måste jag erkänna att jag har haft stor hjälp av min bloggkollega rikedom.blogg.se (som även är min syster). Läs hennes blogginlägg där hon har jämfört Disney, Kone och McDonalds. Jag är helt på hennes linje och gör som hon har gjort -investerar i det fina bolaget Kone.
 
 
 
drommaren
2016-10-07 @ 23:12:51
URL: http://6mille.mot6miljoner.se

Hej Pengar Money...

När jag först kollade in på din blogg så tycks jag mig minnas att det var runt 550-560 tusen kronor i din samlade förmögenhet.....nu är den 656 000kr. Bollen rullar verkligen på, fortsätt kämpa :)

Kone är ett företag jag aldrig tittat på faktiskt, möjligt att jag spanar in det i morgon lite....

Svar: Tack för peppen! Nettoförmögenheten rullar på bra, men jag försöker förbereda mig för en börskrasch.
Lägg gärna in en kommentar till mig hur du tänker kring Kone när du har tittat på bolaget.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0