Skatteåterbäring

Mellan 7-9 juni (alltså från och med idag) betalas skatteåterbäringen ut. Enligt Skatteverket gäller detta om personen har deklarerat genom att sms:a, ringa, använda appen eller e-tjänsten senast 2 maj. Man ska även ha anmält ett bankkonto.

Förutsättningarna ovan stämmer in på hur jag deklarerade, vilket innebär att jag snart får in mina cirka 1 400 kronor på banken (om min deklaration inte tagits ut för granskning såklart).

Vad ska jag ha mina pengar till?
Jag tycker det alltid är svårt att prioritera vart pengarna ska gå någonstans. Den här gången beror det nog på hur det går i en budgivning som jag och min sambo ska vara med på idag. Ett riktigt renoveringsobjekt, vilket gör att en del kontanter kommer behövas till det.

Om det inte blir det huset så blir istället fördelningen såhär:
- Husköp: 600 kronor
- Aktieköp: 600 kronor
- Buffert: 200 kronor.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0