Nytt aktieköp – Johnson & Johnson

I slutet av denna vecka blev det ett köp i ett amerikanskt bolag för mig, fint! Johnson & Johnson. Tanken är att jag en gång i kvartalet ska använda 4 000 kronor till ett köp i ett amerikanskt bolag. Dessa 4 000 kronor tas från krigskassan. 


Köpet bestod av 5 stycken aktier till en kurs på 116,37 USD. 


En hel del bloggare har uttryckt att de inte vill köpa J&J över 100 USD. Kanske lite oklokt av mig att köpa på typ ATH? Jag känner att jag ändå går in bra och får tänka att jag är långsiktig i mina köp. Kan jag fylla på med fler aktier på lägre kurser är även det kanon för mig.

Anders Pengaregn
2016-06-13 @ 11:07:17
URL: http://pengaregnet.blogspot.com

J&J vill jag också plocka in men jag tar mig liksom aldirg för det. Det är nog priset som gör att jag inte tagit någon position ännu.

På min KF har jag 4000:- liggandes just för att investera i något amerikanskt bolag. Än har jag inte fått till något köp och då såanar jag ändå på en hel hög med bolag:) Det är nog jag som är feg;)

MvH Pengaregn

Svar: Du är för feg och jag är för järv kanske? Vi får slå ihop vårt tänk så blir vi "medel"! Ska bli intressant att läsa i framtiden vad (och om) för bolag du köper.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0