#SägDinBuffert

En ny hashtag att följa på Twitter är #SägDinBuffert! Jag gillar att få inblick i andras privatekonomier så det här är ett utmärkt sätt att komma nära. 

Jag själv har nog en relativt liten buffert - jag försöker hålla mig till 3 000 - 4 000 kr. För att äga en bostadsrätt där diskmaskinen eller kylskåpet kan gå sönder helt plötsligt är det väldigt lite. Tryggheten är att jag har ganska mycket pengar på andra ställen som inom några bankdagar finns att tillgå på mitt lönekonto. 
 
 
 
Hur tänker ni angående buffert? Hur stor är den? 
Daniel
2015-06-22 @ 21:12:17
URL: http://danielinvesterar.blogspot.se

Min buffert är nog mellan 15 och 35k. Det är egentligen mer än jag behöver, speciellt som jag har 5-6 månadslöner jag kan få loss ganska snabbt om jag behöver. Fast den biten är min reservkassa som jag tänker använda om börsen gör ett oförklarligt djupdyk.

Nu skulle jag bli nervös om jag var nere på 3-4k fast det var väl ungefär vad jag hade som buffert på lönekontot som student.

Svar: Oj, det var imponerande vilken buffert du har. Bra kämpat!
Jag ska försöka få upp min buffert nu under sommaren och hösten.
pengarmoneypengar.blogg.se

Daniel
2015-06-23 @ 08:04:36
URL: http://danielinvesterar.blogspot.se/

Det var inte så mycket kämpat som att jobba så mycket att det inte blev tid över till att spendera lönen. Sedan när man (jag) vant sig vid en viss summa på kontot så vill man inte ha lägre. Inte direkt en metod jag skulle rekommendera till andra. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0