Påminnelse: långsiktighet

Har ni gripits av panik angående börsfallet? Om inte - bra! Annars är det lätt hänt när raset tas upp på radionyheterna och nätets tidningar har stora rubriker. 

Aktieköp och aktieinnehav innebär väldigt mycket psykologi. Om jag får spekulera fritt så är det säkert många som har varit oroliga idag. De flesta har sett sitt aktievärde sjunka flera tusen kronor samt flera procent. Velat mellan att ha kvar aktierna eller sälja snabbt som tusan för att inte riskera att aktierna ska sjunka ännu mer i värde. 

Jag hoppas verkligen att många av mina läsare ser rekylen neråt som ett bra tillfälle att fylla på er portfölj med. Och om börsen kommer fortsätta falla i höst och vinter så är det verkligen köpläge. Det skulle i sådana fall betyda att ni är långsiktiga, precis som jag. Ni kommer tacka er själv om många, många år. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0