Nettoförmögenhet: 1 miljon i juni 2021

Mål för ekonomin är väldigt viktigt för mig. Jag tycker det är lättare att ha uppsatta mål att sikta mot. Därför har jag satt upp mål för utvecklingen av nettoförmögenheten, se nedan.

 Som ni ser så har jag kunnat bocka av 300 000 kronorsnivån. Det hände i april.
 

Tanken är att nettoförmögenheten ska öka med 50 000 kr per halvår. Per månad måste ökningen bli 8 333 kr. Då kommer jag uppnå miljonen juni 2021, det vill säga om 7 år. Då är jag bara några år äldre än 30 år, vilket är fantastiskt!

 

De "bra" månaderna, det vill säga när inte aktierna går ner väldigt mycket i värde och när inte pengar försvinner för semesterresor så är det här ett mål som ska gå att nå. Vissa månader känns det som att målen är för lågt satta, men man vet aldrig vad som händer i framtiden med tanke på börsen, familj, jobb osv.

Givetvis borde jag ha tagit hänsyn till löneökningar och utdelningsökningar, men detta är bara en första målsättning, för att få igång mitt tänk. Jag kommer senare justera den lite genom att ta hänsyn till just det här.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0