Bankmöte bokat

I veckan har jag ett bankmöte som jag ska gå på. Det var jag själv som tog initiativ för det. Mitt mål är följande:
- Sänka boräntan. Just nu har jag den ”vanliga” tremånadersräntan. Det känns som att jag är en säker kund för banken. Låg belåning.
- Avsluta mitt IPS-sparande. Istället spara någon hundralapp till pensionen på annat sätt (som inte ska vara låst).
- Sänka min amortering. Just nu amorterar jag 1 625 kr i månaden på bolånet. Min tanke är att amortera 1 000 – 1 200 kr i månaden istället. Använda resten till sparande till aktier alternativt till kontantinsats för ett större boende.

 

Jag kommer skriva i bloggen hur mötet gick.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0