Radhusvisning, igen

Nu var det dags - igen. Som jag har skrivit tidigare i höst så är jag och min sambo intresserade av att köpa ett radhus. I höstas var vi och tittade på ett men det blev inget köp den gången. 
 
Nu är vi spekulanter till ännu ett radhus. Ett boende med 4 rum och kök. Ett entréplan och en ovanvåning. 2 badrum (ett på varje våningsplan). 
 
Området är rätt bra, vad jag vet i allafall. Dock är jag inte van sedan min barndom att ha en väldigt liten trädgård - vilket det är vid dessa radhus. Det är det som är det stora minustecknet. 
 
Radhuset ägs idag av en nära släkting till min sambo. Om vi känner den här personen rätt så kommer vi dock inte få någon rabatt på grund av det (vem vill egentligen sälja till ett underpris?). Mäklarkostnader kommer vi i sådanna fall strunta i, det är ju i allafall några tusenlappar. 
 
Via Hemnet så har jag sett att ungefär liknande radhus har sålts för cirka 1 miljon kronor. Avgiften verkar vara cirka 36 000 kr per år, 3 000 kr per månad, vilket är hyffsat. Efter eventuellt köp skulle vi bo väldigt billigt kan jag konstatera utan att ha räknat något närmare på det. 
 
Jag och min sambo ska ta oss en titt nångång efter nyår. Bloggen kommer uppdateras med information om hur det går! 
Anonym
2014-12-29 @ 13:12:57
URL: http://www.rikedom.blogg.se

Det ska bli spännande att se vad ni beslutar er för att göra! Glöm inte att diskutera med varandra och håll koll på ekonomin så att ni vet hur köpet påverkar er! Lycka till :) /Rikedom




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0