Nettoförmögenhet 31/12-14

Nu är det dags att sammanfatta årets sista rapport över nettoförmögenheten. Och vilken bra rapport det blev!! Cirka 6 500 kr ifrån 400 000 kr i nettoförmögenhet! Från förra månaden har nettoförmögenheten ökat cirka 12 800 kr. 
 
En av månadens händelse är att jag har gjort ett aktieköp - Swedbank. Jag är mycket nöjd med köpet. Köpet kan ni läsa om HÄR
 
Julen kan sammanfattas som relativt billig. Min familj bestämde sig för att inte köpa så många eller dyra paket. 
 
Det känns som att nettoförmögenheten tuffar på i bra fart framåt. För varje år som går så kommer (förmodligen) utdelningarna hjälpa till mer och mer. Det är ju egentligen passiva inkomster som är det jag vill åt. 
 
 
 


Tankar inför framtiden

En viktig parameter som jag håller koll på är hur det går med nettoförmögenheten. Hur det går och vad planen är kan ni se nedan. Jag är redan nu nära målet 400 000 kr. Just nu känns det som att målet att ha 1 miljon i nettoförmögenhet i juni år 2021 kommer nås innan dess. Men man vet aldrig i framtiden! 
 
 
 
Mitt boendesparande
Min amortering av min bostadsrätt går enligt plan, se nedan. Känns rätt härligt att inte ha så stor belåning på den. 
 
 
 
 
I tabellen nedan är de kontanter som jag sparar till nästa bostadsköp. Just nu har jag lite över 57 000 kr i kontanter för detta. Tillsammans med vad jag kommer få ut när jag säljer min lägenhet så är det en riktigt bra grundplåt för nästa kontantinsats. 
 
 
 
Mina aktier

 
Efter förra månadens nettoförmögenhetsrapport har jag köpt Swedbank. Här visas den nya aktiefördelningen:

 
 
 Jag vill passa på att önska er alla ett gott nytt år! 
Ni får även hålla utkik efter en årssammanställning inom de närmaste dagarna! 
 
Anonym
2015-01-01 @ 02:01:25
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se

vad kul att du lyckas så bra med pengar! Blir ju nästan sugen på att börja med aktier. Dock är jag nog för feg och okunnig samt att jah inte vet hur man ska börja. Men duktigt att få pengarna att växa.

Milli
2015-01-01 @ 02:05:17
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se/

Konstigt att jag kom upp som anonym...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0