Utdelningar, 7 senaste åren

Jag kommer så väl ihåg när jag satt vid mitt köksbord under studietiden, hade datorn framför mig och läste om ränta-på-ränta-effekten och passiva inkomster. Den stunden när jag uppfattade vilken jäkla möjlighet jag har på lång sikt att få "gratis" pengar: WOW!  (Detta var såklart under en extrem tentaperiod)! 

 

Nedan syns mina passiva inkomster i form av utdelningar från de sju senaste åren. 

 

(null)

 
 

Under åren har min aktieportfölj ökat i värde samtidigt som utdelningarna har ökat (förutom ett tapp förra året). 

 

Det här coronaåret  minskas mina utdelningar radikalt i och med en hel del inställda utdelningar. Inställda utdelningar kan även vara en bra påminnelse om att man inte ska ta utdelningarna för givet.

 

Naturligtvis hoppas jag att mina utdelningar en dag kommer överstiga mina månadskostnader, men det är en lång väg dit så det gäller att ha tålamod! 

 

Hur långt har du kommit med dina utdelningar? Kommentera gärna så kan vi inspirera varandra.  

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0