Jobbar du hemifrån i höst?

Corona. Corona... ställer till det på sätt och vis. Eller, gör i alla fall livet mer annorlunda.

Jag (och säkert de allra flesta) har hamnat i en annorlunda situation. Både privat och arbetsmässigt.
 
 

Bilden ovan är från tidigare i augusti där jag frågade på Twitter om mina följare skulle jobba hemifrån i höst. Majoriteten svarade nej.

Hur kommer du att jobba i höst?

Det känns ju ganska självklart att de som jobbar t.ex i sjukvården eller på förskola måste arbeta på sin arbetsplats, så länge de är friska. Medan de som arbetar på kontor och egentligen inte behöver ha någon kontakt med kunder face to face m.m lika gärna kan arbeta hemifrån.

Själv har jag arbetat hemifrån sedan april. Jag arbetar vanligtvis på kontor med ekonomi så för mig har det varit på samma sätt i stort sett, bara det att jag inte träffar mina kollegor i korridoren och inte har fysiska möten.

En klar fördel är att jag har närmare att hämta mitt barn på förskolan från mitt hem än jag har från mitt kontor. Fikapauserna kan jag gå ut och vattna i pallkragarna eller till och med måla på insynsskyddet/förrådet en kvart (mycket värt för småbarnsföräldrar). Bara vara hemma (fastän jag jobbar) tycker jag är SÅ skönt!

Nackdelen är helt klart att jag inte träffar mina kollegor på samma sätt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0