Hushållets nettoförmögenhet: 1,8 miljoner


I samband med att jag och min sambo nu i veckan ansökte om att flytta vårt bolån till en annan bank var vi tvungna att fylla i hushållets tillgångar (aktier & fonder samt sparkonton) och hushållets skulder (vi har bolån och CSN-lån). Jag och min sambo har inte riktigt redovisat för varandra hur mycket vi har i tillgångar och skulder (CSN) – men ooooooj vad bra det här ser ut för oss! Jag kommer inte riktigt ihåg på kronan hur mycket varje post för aktier & fonder samt sparkonton är men nedan visas det på ett ungefär.

 

Vad gäller skillnaden på min sambo och mig ekonomiskt kan jag fort konstatera att jag har mycket i ”bundna tillgångar” (aktier & fonder) och knappt något i tillgångar som snabbt går att få tillgång till (sparkonto). För min sambo är det tvärtom.

 

Vi kompletterar varandra väldigt bra på den fronten?!

 

Min nästa fundering är om det här är ett mini-step till att gå till mer gemensam ekonomi..?

 

I alla fall: hushållets nettoförmögenhet på nästan 1,8 miljoner kronor. Helt galet enligt mig!

 

 

 

 

PS. Värdet på huset har jag satt till vad det värderades till någon vecka efter inflytt (vi har byggt nytt). Jag har alltså inte värderat upp huset efter att vi har lagt markplattor på en del av framsidan, trädäcket snart är klart och även gjort lite smågrejer ute.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0