Knapert med lön

Den här månaden blir det ingen fet lönesumma insatt på mitt konto precis. Det beror på att mitt jobb drar 2,5 månaders 20 procentsledighet på novembers månadslön. Jag tar inte ut föräldrapenning för tjänstledigheten. Totalt kommer jag få ca 11 900 kronor utbetalt.

Med de vanliga räkningarna plus stundande födelsedagar och julklappar kan det bli knapert. MEN, jag har under en tid fokuserat på att få till en bra och acceptabel nivå på min buffert. Jag är glad att jag har en helt okej buffert. Såklart att det är tråkigt att jag behöver ta från bufferten, men jag har också varit medveten om att jag kommer få mindre i lön när jag är tjänstledig 20 procent (nu blev allt på en och samma gång, vilket jag inte riktigt hade tänkt på).

Ibland får aktieköp stå åt sidan. Jag har i alla fall cirka 10 000 kronor att köpa aktier för den närmaste tiden, vilket jag glädjer mig åt.

Kanjagblirik
2018-12-04 @ 13:43:54

Hur kommer det sig att du inte ta ut någon föräldraledighet? Själv har jag svårt att bli av med alla dagarna.

Mvh
Kanjagblirik.blogspot.com

Svar: Hej!Tack för din kommentar. Jag har tagit ut fem dagar i veckan tidigare. Kände att om jag ska kunna vara ledig tex en gång i veckan ett tag framöver så måste jag spara in på dom (efter ett år måste jag ju ta ut föräldradagar för att inte förlora sgi). Min sambo har velat ha halva föräldradagarna.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0