Nettoförmögenhet 30/6-18

Nettoförmögenheten är summerad. Från förra månadsskiftet har den gått ner 17 645 kronor! Den största orsaken till det är:  
 
Jag (och min sambo) har betalat makadam och marksten till vår framsida - för min del blev det 22 788 kronor. Detta är dock inget jag har lagt in i tillgången av huset, utan det får sånna fall vänta tills att vi eventuellt värderar om vårt hus när vi är klara med tomtarbetet. Eftersom jag tidigare har redovisat dessa pengar under “sparkonton” men inte lagt in det som tillgång så minskar nettoförmögenheten.
 
 
 
 
Under månaden har jag fått 195 kronor netto i utdelningen från Walmart, Johnson & Johnson och McDonald's. 
 
Roligt att notera är att mitt CSN-lån har nått under 100 000 kronor! I och för sig är räntan så himla låg (0,13 procent!!) så jag hade hemskt gärna haft stora CSN-lån och istället lite extra i aktie-värde. 

Jag är fortfarande föräldraledig och fick nu i slutet av juni lite över 10 000 kronor i föräldrapenning. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0