Ränta-på-ränta-effekten

Ränta på ränta. Det åttonde underverket. Något som verkligen gör skillnad är om man som investerare börjar tidigt och därmed har några extra år på sig. Jag köpte mina första aktier när jag var 22 år. Idag är jag väldigt glad för det med tanke på ränta på ränta. 
 
Jag använder mig av RikaTillsammans ränta-på-ränta-beräkning (länk här)
Investerar jag 6 300 kronor per månad (vilket jag gör nu), genomsnittlig avkastning blir 8 procent per år, 410 000 kronor i kapital från början och ökning av månadssparandet med 2 procent per år ser det efter 15 år ut enligt nedan:  Kapital nära 3,8 miljoner kronor! 
 
 
 
Vid samma förutsättning men med beräkning på hur det skulle se ut efter 20 år skulle kapitalet istället vara 6,2 miljoner. De fem extra åren i detta fall gör verkligen underverk. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0