Utdelningar 2017

En del av de amerikanska företagen som jag äger har på sistone delat ut pengar till aktieägarna. I mitt fall är det Johnson & Johnson, Coca Cola och Mc Donalds. Detta är troligtvis de sista utdelningspengarna jag inkasserar i år och jag kan därför summera årets utdelningar till 16 859 kronor.

 
 

Om man ser år för år så har de totala utdelningarna ökat för varje år. Såklart är det målet även i framtiden. Det stora målet är slutligen att jag ska kunna leva på utdelningarna.

 

 

I år har jag inte kunnat investera så mycket i nya aktier (förutom återinvestering) på grund av att det mesta av lönen har gått till mitt husbygge. Nästa år verkar inte bli bättre, då jag ska vara föräldraledig. Utdelningarna kommer därför förmodligen inte öka särskilt mycket de närmaste åren.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0