58,6 % sparas, investeras eller amorteras

Lönen för mars har kommit in på lönekontot, känns bra att åter igen få in pengar till kontot. Än kan jag ju inte leva på utdelningarna (men det är målet). 
 
Lönen var "normal", det vill säga inga tillägg för övertid eller traktemente och liknande. Inte heller något avdrag för sjukdom. Utbetalt blev därför 19 550 kronor. Jag har sedan förra löneutbetalningen fått 192 kronor i utdelning (Handelsbanken och Axfood). Inkomsterna landar därmed på 19 742 kronor. 
 
Nedan ser ni hur jag har fördelat sparandet på lång sikt. Det innehåller pengar till investerar i aktier, sparande till kontantinsats för nytt boende och amorteringar i form av nuvarande lägenhet och CSN
 
 
 
Graden den här månaden för sparande på lång sikt, amortering och investeringar är 58,6 procent. Sedan årsskiftet är genomsnittet 57,2 procent. 
Rikedom
2016-03-25 @ 11:44:53
URL: http://www.rikedom.blogg.se

Snygg sparkvot! Och bra fördelning till olika slag av sparande/investeringar/amorteringar.

Glad påsk!
/Rikedom

Svar: Tack för din kommentar! Jag är nöjd :)
pengarmoneypengar.blogg.se

Anonym
2016-05-07 @ 10:45:37

Bra jobbat. Kommer du lägga upp sparkvoten för April , hittade inte något sådant inlägg.

Svar: Hej! Tack för din efterfrågan. Jag kommer lägga upp det inom de närmaste dagarna, har haft fullt upp med annat på sistone.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0