Börsoro – JAG KÖPER (NCC, SHB, HM & SKA)

Ingen har väl kunnat undgå att Storbritanniens befolkning röstade för utträde ur EU? Så blev det enligt valet i alla fall, nu är det upp till politikerna att ta tag i det. Som jag har förstått det så var folkomröstningen klar natten till fredag (midsommarafton för oss). Svenska börsen var stängd på fredagen. Börserna världen över backade kraftigt generellt sett.

Hur skulle då den svenska börsen ta emot resultatet från folkomröstningen nu på måndagen? I inledningen gick börsen ned 6 procent. Vid stängning låg OMX30 på över 8 procent minus.

Jag har tidigare sagt att jag kommer köpa aktier löpande då och då, utspritt under månaderna. Igår passade jag på att köpa följande bolag:

6 st NCC
6 st Handelsbanken A
2 st Hennes & Mauritz B
14 st Skanska B




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0