Nytt aktieköp -NCC

Det blev ett litet, litet, köp I NCC. Köpet bestod av 4 stycken aktier till ett pris av 243 kr per styck. För tillfället har jag 43 st NCC-aktier. 

Köpet gör att jag, vid oförändrad utdelning, får 48 kr i utdelning. Direktavkastningen blev 4,9 %. 
Koll på kontot
2015-09-30 @ 00:08:39
URL: http://kollpakontot.blogspot.com.es/

Bra köp!
Ncc är ett av bolagen jag verkligen skulle vilja ha i väskan, och med ett P/E på 15 och en direktavkastning på 5% så är det ett perfekt aktieköp med min mått mätt.
Jobba vidare!

Svar: Hej!
Jag är nöjd med köpet, fyller gärna på då och då i NCC. Gillar verkligen direktavkastningen!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0