Fjärde utdelningen 2012

Fjärde och sista utdelningen för i år har kommit in på kontot, den här gången från ElectraGruppen. Totalt blev det 1 410 kr före skatt och 987 kr efter skatt.

Nu när jag fått alla utdelningar som jag ska ha i år så tycker jag att jag kan sammanfatta det som att utdelningarna totalt blev väldigt lyckade. Speciellt då totala utdelningarna uppgår till 1/4 av min månadslön, efter bara ca 1,5-2 års intresse av aktier. Från förra året har totala utdelningen ökat med ca 400%, då jag förra året fick 1 148 kr efter skatt.
Utdelningssummorna har jag fört över till ett konto så att de finns lättillgängliga när jag är sugen på aktieköp. Jag har tänkt att jag ska återinvestera alla utdelningar så det hoppas jag att jag kan hålla. Nu när börsen på senaste tiden har gått ner så mycket finns det chans till fin direktavkastning.
Till nästa år hoppas jag att utdelningarna kommer att öka. Både i form av att varje bolag delar ut mer per aktie, men även genom att jag köpt fler aktier och därmed får mer.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0