Nettoförmögenhet 30/9-19

 
Den stora frågan för mig vid månadsslutet var om jag fortfarande skulle ha 1 miljon kronor i nettoförmögnehet när sammanställningen skulle göras. Jag visste med mig att jag och min sambo hade en räkning på matjord på 30 000 kronor som skulle betalas i slutet av månaden (från lönen kunde jag spara undan 6 000 kronor till den räkningen). Trots den kostnaden och en del till (se sista punkten i detta inlägg) så har jag fortfarande 1 miljon kronor i nettoförmögenhet! Mycket påverkas av att aktie- och fondvärdena har gått upp starkt denna månad!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Förändring nettoförmögenhet: + 5 449 kronor
  • Utdelningar: 253 kronor totalt: Wal Mart 101 kronor, Johnson & Johnson 85 kronor och  McDonalds 67 kronor.
  • Aktie- och fondköp: 5 stycken XACT Högutdelande, 90 kronor Didner & Gerge Småbolag och 100 kronor Core Ny Teknik A
  • Aktie- och fondförsäljningar: Inga försäljningar
  • Sparkvot: 19 procent. Länk: http://pengarmoneypengar.blogg.se/2019/september/sparkvot-19-2-html
  • Väsentliga händelser:
    - Jag har betalat 15 000 kronor för matjord (fakturan var på totalt 30 000 kronor, delade med sambon). Trots detta når jag över miljonen!!

    - Jag och min sambo har köpt utomhuskruka, växter och jord för nästan 1 000 kronor.

    - Jag har köpt en vinterjacka för lite över 1 000 kronor (ordinarie pris 1 700 kronor!)

    - Ett gymkort har jag skaffat mig, vilket jag betalar 229 kronor i månaden för.

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0