Dotterns “13:de insättning”

 

I samband med min dotters dop för lite mindre än ett år sedan startade jag en kapitalförsäkring åt henne. Vid tidpunkten satte jag in 4 000 kronor som startbelopp. Därefter startade jag en överföring på 200 kronor per månad.

 

Utöver startpengarna och månadspengen har min dotter även fått insatt 2 000 kronor respektive 500 kronor som “bonus” plus födelsedagspeng av mig.

 

Tanken är att kontot i fortsättningen ska få 200 kronor per månad och en födelsedagspeng på 500 kronor. Möjligen att det blir någon extra överföring när jag har möjlighet.

 

Då jag har köpt aktier för beloppen blir det en trevlig “överraskning”. Min dotter kommer nämligen få som en extra månadspeng varje år på grund av utdelningar. Alltså som en 13:de inbetalning istället för 12 stycken inbetalningar per år!

 

Ränta på ränta kommer med tiden göra underverk för min lilla flicka…..

 

Se nedan hur det ser ut i nuläget med utdelningarna. Svolder är kvar att rapportera sin utdelning.

 

 

 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0