Systersons aktie-och fondportfölj

Jag vill ge min systerson något riktigt fint. Och som han verkligen behöver/kommer behöva. Vad passar inte bättre än att ge honom fonder och aktier? Förhoppningsvis kommer pengarna växa till sig med hjälp av det. Sen är det ju inte helt fel att kunna ge bort en summa när han blir äldre och ska ut i vuxenvärlden.

 

Startkapitalet kommer vara 1 500 kronor. Min tanke är sedan att i framtiden även ge pengar till aktier och fonder så att portföljen kan fortsätta att utvecklas. När han blir vuxen kommer det inte vara en förmögenhet som jag ger bort, men i alla fall en fin startsumma att ha till exempel till bostadsköp.

 

Vad tycker ni om följande start?

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0