Summering: utdelningar 2018

McDonalds avslutade mitt inflöde av utdelningar för i år. Se alla årets utdelningar nedan.

 

Nettoutdelningarna för helåret 2018 blev 18 400 kronor! Förra årets utdelningar blev 16 859 kronor så det blev en ökning med 1 541 kronor.

 

Om man ser till antalet kronor så är jag besviken på utdelningsökningen, men samtidigt vet jag ju med mig att mycket pengar har gått till mitt nybyggda hus och färdigställandet av tomten samt att jag även har varit föräldraledig.

 

I ett större perspektiv är jag väldigt stolt över mig själv; jag får 18 400 kronor i utdelningar!!! Över 1 500 kronor i månaden, av att göra “ingenting”.


Det här blir bara bättre och bättre :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Daniel
2019-01-03 @ 00:16:11
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Om det inte blivit några nyinköp så en ökning på 9% inte så dåligt på det hela taget. Jag har inte köpt mycket det senaste halvåret själv så förtvivlar lite över min 2019-prognos. Just nu skulle jag ta en ökning på 9% osett.

Svar: Det är sant. Bolagen ökade en del utdelningar + för det jag köpte nytt också, så borde vara nöjd. Vi tar ny sats nu 2019!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0