Nettoförmögenhet 31/3-19

 
  • Förändring nettoförmögenhet: +101 kronor. Trots mycket sparande har nettoförmögenheten inte ökat så mycket. Det beror nog främst på att jag äger en del Swedbank-aktier (både nyheten som inte gått att undvika att höra om men även att aktien handlades utan utdelning i slutet på mars men utdelningen kommer i början på april). Handelsbanken, Fortnox och Skanska handlades också utan utdelning i slutet av mars men utdelningarna kommer i början på april (aktiekurserna brukar ju sjunka lika mycket som utdelningarna, allt annat lika).   
  • Utdelningar: Kone (468 kronor), Johnson & Johnson (92 kronor), Mcdonalds (75 kronor) och Axfood (1 232 kronor).
  • Aktieköp: 13 st Sampo, 20 stycken eWork, 1 styck Investor, 5 stycken Swedbank, 3 stycken Kinnevik, 5 stycken Latour och 5 stycken Svolder.
  • Aktieförsäljningar: Inga försäljningar
  • Sparkvot: 24 %, läs inlägget här
  • Månadens unnande: Ikea, resa till min syster (läs blogg här) och ett par byxor.
 
 
 
 
Rikedom
2019-04-01 @ 11:20:18
URL: http://www.rikedom.blogg.se

Fin NF! AlvestaGlass handlades på en minskad aktiekurs i jämförelse med förra månaden, det kan säkert ha bidragit också :)

Svar: Tack, jag tänkte inte på AlvestaGlass och minskad kurs!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0