Nettoförmögenhet 30/4-18

 
En något försenad redovisning över min nettoförmögenhet kommer här - siffrorna är dock från månadsskiftet. 
Förmögenheten har gått upp 23 582 kronor och landar nu på 924 674 kronor. 
 
Aktievärdet har stigit, en del utdelningar har jag fått och årets skatt blev mindre än vad jag hade räknat ut och satt av för. Just nu är jag föräldraledig men känner att jag har gott om pengar ändå, vilket beror på att jag tidigare har sparat friskt till det som slukar mina pengar nu, mycket av pengarna går till det nybyggda huset och dess tomt... 
 
 
 
 
 
 
Dan
2018-05-18 @ 06:32:33

Hej, och grattis igen till allt, barn, hus och övrigt! En liten fundering; du har ju fått huset värderat till 3650000 vad jag minns (och ser). Hur tänker du dig uppföljning där? Menar att det värdet torde inte vara statiskt, utan på sikt öka. Det är en stor post i balansräkningen som kanske ska justeras efter hand? Jag använder booli bl.a som ger mig månadsuppdateringar på mina hus (i Sverige iaf;;)) men har du nåt bättre alternativ tar jag gärna emot tips. Allt gott! Dan

Svar: Hej! Tack så mycket. Mycket kul att så mycket har hänt för mig på sistone. Jag tror absolut att värdet på huset kommer att öka, det värdet som står i nettoförmögenheten är värdet av en mäklare inför att vi gjorde om byggnadskreditivet till ett vanligt bolån. Nu när vi ska göra klart framsidan i sommar och baksidan med gräs höst/nästa år så kommer det nog påverka. Jag vet inte om vi kommer värdera huset och tomten igen då, möjligen om det kan påverka vår låneränta. Har inte använt mig av booli eller liknande utan bara en mäklare, men ska kolla upp det mer. Tack för tipset! Ha det fint, tack för din kommentar.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0