Utdelningar 2018

Jag har redan fått årets första utdelning. Den kommer från Wal Mart och är en kvartalsutdelning.

 

 

Just nu äger jag 23 stycken aktier i bolaget, i svenska kronor delades det ut 4,15 kronor per aktie. Bruttoutdelningen blev alltså 95 kronor. Utdelningen i januari förra året gav mig 82 kronor, då ägde jag 18 aktier och utdelningen per aktie var 4,55 kronor.

 
 
Daniel
2018-01-04 @ 23:30:30
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Jag har blivit av med min enda januariutdelare (de bytte månader) och letar efter ett alternativ. Wal Mart.. Lundaluppen skrev nyss att han sålt alla sina aktier där för att de blivit så dyra. Kanske inte rätt läge just nu.

Svar: Nej, dyra aktier vill man ju inte köpa, men vem vet.. Kanske dröjer länge innan man kan köpa Wal Mart billigare.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0