Sparkvot: 41 %

Lönen har kommit in på kontot som vanligt och den har fördelats ut till olika konton och räkningar. För min del blev det en vanlig grundlön, som är på 20 271 kronor. Utdelningar har varit 445 kronor, vilket ska återinvesteras i aktier.

 

Som vanligt har mycket av pengarna från lönen gått till husbygget. Det slukar pengar. Hittills har bygget blivit dyrare än vad vi först har tänkt oss genom olika tillval vi har gjort, men samtidigt så kommer vi lägga in mer pengar i kontantinsats än vad vi tidigare beräknade.

 

När huset är klart (vilket inte är så länge till) hoppas jag att jag kommer kunna starta ett månadssparande till aktier igen. Dock väntar säkert en hel del kostnader för inredning och möbler samt att jag snart kommer börja på föräldrapenning.

 

Sparkvot: 41 procent. Jag får vara nöjd av de förutsättningar jag har.

 
Dan
2017-10-30 @ 08:36:35

Du håller jämn och bra fart tycker jag. Känns att du har bra koll på läget. Och en genomtänkt strategi. Just sådant som kommer ge goda resultat nu, och ännu bättre i framtiden.

Ha det gott!
Dan

Svar: Tack för din kommentar. Peppande! Känns som att jag har hyfsad koll på ekonomin månad för månad. Dock måste man lyxa till det ibland också! Ha det bra!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0