Sparkvot: 48 %

Den här månaden fick jag en vanlig lön, utan några tillägg. Nettolönen är då 20 281 kronor. Jag har fått lite mer än 100 kronor i utdelningar, som ska återinvesteras.

 

 
 

Av de pengar som jag sparar på lång sikt, investerar eller betalar av lån med så blir den stora summan till pågående husbygge, 8 913 kronor. Tanken var att jag skulle ha sparat 10 000 kronor men nu har ju ränta på byggnadskreditivet börjat ticka som ska betalas en gång i månaden. Får därför dra av lite på det sparandet den här månaden och kommande månaderna.

 

 

Jag är hyfsat nöjd med sparkvot på 48 procent. Lite lägre än vad jag brukar ha men just nu och en tid framöver är det mycket som sker och som kostar pengar.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0