Skaffa solceller?

Ikväll kommer jag och min sambo ha ett möte med ett solcellsföretag. 
 
Är det någon som har något tips eller råd? Egen erfarenhet med pris, effekt och besparingar m.m? Något som är extra viktigt att tänka på/fråga om? 
 
Vi bor i ett nybbyggt hus och vill att det ska passa in även utseendemässigt (även om det inte är det viktigaste såklart). 
 
 
Daniel

Jag har inga specifika råd så mer ett allmänt råd att inte ha bråttom. Räkna på det. Du kommer ändå inte få speciellt mycket ström från solen de närmaste 6 månaderna.

Det är en sjuk skillnad på mängden solljus på vintern och sommaren i Sverige. Inte bara i timmar utan även i intesitet. Vi märker det inte för vi kan gå omkring med nålspetspupiller på sommaren och med tallrikspupiller på vintern och tycker det är ungefär lika ljust, men en solcell skakar bara på huvudet och går tillbaka till sängen under de mörka månaderna.

Daniel

Jag har inga specifika råd så mer ett allmänt råd att inte ha bråttom. Räkna på det. Du kommer ändå inte få speciellt mycket ström från solen de närmaste 6 månaderna.

Det är en sjuk skillnad på mängden solljus på vintern och sommaren i Sverige. Inte bara i timmar utan även i intesitet. Vi märker det inte för vi kan gå omkring med nålspetspupiller på sommaren och med tallrikspupiller på vintern och tycker det är ungefär lika ljust, men en solcell skakar bara på huvudet och går tillbaka till sängen under de mörka månaderna.

Daniel

Jag har inga specifika råd så mer ett allmänt råd att inte ha bråttom. Räkna på det. Du kommer ändå inte få speciellt mycket ström från solen de närmaste 6 månaderna.

Det är en sjuk skillnad på mängden solljus på vintern och sommaren i Sverige. Inte bara i timmar utan även i intesitet. Vi märker det inte för vi kan gå omkring med nålspetspupiller på sommaren och med tallrikspupiller på vintern och tycker det är ungefär lika ljust, men en solcell skakar bara på huvudet och går tillbaka till sängen under de mörka månaderna.

(hoppas det här funkar, mina kommentarer brukar oftast försvinna)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0