Bolån under 1 300 000 kronor

Efter månadsskiftets dragning av amorteringen är min del av vårt bolån under 1 300 000 kronor. En trevlig milstolpe att passera! På min del av bolånet amorterar jag 2 281 kronor per månad, vilket blir 27 372 kronor per år. 
 
Jag tycker det är stort av mig och min sambo att vi snart har 70 % belåning med tanke på att vi har ett nybyggt hus och har varit föräldralediga med ett barn efter att husbygget var klart. Min del av huset (det vill säga halva) värderades vid inflytt till 1 825 000 kronor. Sedan dess har vi dock gjort en hel del på trädgården (marksten på framsidan, gräsmatta, trädäck, förråd som snart är klart) som alltså inte är med i någon värdering, så jag gissar på att huset möjligen skulle kunna värderas lite högre nu. 
 
För min del känns det bra att fortsätta amortera på bolånet, kanske inte så att vi blir helt skuldfria men i alla fall så att vi når under 50 %! 
 
Hur stort bolån har du? Vilken belåningsgrad? 
 
 
Utdelningssmålänningen
2020-08-14 @ 06:30:20
URL: http://utdelningssmalanningen.blogspot.com/

Hej, mitt bolån är 1,5 MSEK och värdet är idag ca 3,75 MSEK (dyraste grannköpet 4,0 MSEK i våras). Alltså 40% belåning vilket är bra.

Gammal lägenhet som jag haft i 20 år dock, vilket är annorlunda mot nytt som ni.

Ingen amortering sedan många år. Planen är dock att vid FIRE sälja och flytta till cashat hus i Småland. Kanske blir det någon krona över till aktieportföljen också.

Svar: Tack för din kommentar!

Wow, vilken fin liten belåning du har. Vad köpte du lägenheten för?

Lycka till med FIRE och även husköpet vad det lider!
pengarmoneypengar.blogg.se

Pantbanken online
2020-08-14 @ 13:33:29
URL: http://https://www.pantit.se

Snyggt jobbat! Jag ligger under 70% belåning men är en lång väg kvar till 50% som är målet.

Får hoppas på att bostadspriserna fortsätter uppåt så att man fortsatt får lite hävstång på pengarna :)

Pantbanken online
2020-08-14 @ 13:34:47
URL: http://www.pantit.se

Snyggt jobbat! Jag ligger under 70% belåning men är en lång väg kvar till 50% som är målet.

Får hoppas på att bostadspriserna fortsätter uppåt så att man fortsatt får lite hävstång på pengarna :)

Svar: Oj, under 70 procent är inte dåligt. Bra jobbat! Om bostadspriserna fortsätter uppåt blir det en fin hävstång.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0