Nu tar jag sikte på en miljon i portföljen!


1 miljon kronor i nettoförmögenhet är redan uppnått…
Vid senaste månadsskiftet rapporterades det om att jag hade nått en miljon kronor i nettoförmögenhet. Se bild nedan för en print på hur jag skrev på Twitter.

 

 
 
 

Att hamna över en miljon kronor i nettoförmögenhet är ett stort mål för mig. Med genom att nå den gränsen har mitt liv egentligen inte förändrats något överhuvudtaget, mer än att det är en skön känsla att ha uppnått det delmålet. En miljon i nettoförmögenhet innebär varken att jag kan sluta på mitt arbete eller ens gå ner i tid, jag kommer inte heller få köpa vad som helst.

 

Hur som helst, så var det en hel del personer som påpekade att jag inte alls var miljonär som jag skrev. Man ska minsann ha en miljon kronor i aktier, fonder eller sparkonto och verkligen inte räkna med sin bostad (värdering minus bolån) så som jag gör! För mig går det hur bra som helst att ha andra åsikter, men jag har alltid försökt vara tydlig i mina inlägg om nettoförmögenheten hur jag har beräknat.

 

Nu ska jag nå 1 miljon kronor i portföljvärde…
Jag kommer fortfarande sammanställa nettoförmögenheten vid varje månadsskifte och ha som delmål att nå upp till 1,5 miljoner.. 2 miljoner… 2,5 miljoner… men nästa stora delmål som jag kommer fokusera på är att nå 1 miljon kronor i aktie- och fondportföljen. I slutet på augusti var det totala portföljvärdet 520 028 kronor (504 605 kronor i aktier och 15 423 kronor i fonder).

 

För att slutföra målet kommer det att krävas en hel del av mig, speciellt tålamod då jag har vissa svårigheter att få lönen att räcka till för att föra över till Avanza (främst eftersom jag och min sambo har en del av fixa på huset och på tomten (trädgården)).




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0