Sparkvot 20 %

 
När lönen nu är inne på kontot kan jag även sammanfatta sparkvoten. Jag har fått en “vanlig” lön - något dopat av några semesterdagar dock.
 
Eftersom min sambo fortfarande är föräldraledig betalar jag mer till den gemensamma kassan än vad han gör. När vi snart ska börja jobba 80 procent båda två så kommer jag förmodligen ha lite mer över (även om det tillkommer förskoleavgift).
 
 
 
 

Projekt som kommer  prägla ekonomin kortsiktigt
Det som präglar mitt ekonomiska liv just nu är att jag behöver spara till lite olika saker. Först och främst är det att vi ska bygga trädäck i sommar. I höst ska vi även fixa med gräsmatta. Två lite större projekt som jag i nuläget inte vet hur mycket det kommer kosta. I sammanställningen av nettoförmögenheten kommer jag inte att höja värdet på huset efter att vi har fixat med dessa projekten. När det sedan är dags att eventuellt göra en omvärdering av vårt hus kommer jag även ändra i nettoförmögenheten i sådana fall.

Vi är klara med underlaget till en uteplats på framsidan så där kommer vi förmodligen vilja ha en soffgrupp, vilket kan kosta några tusenlappar för mig nu i vår/sommar.

Jag och min sambo har även projekt inomhus som kommer kosta nu i vår. Dels är det vägghyllor till vår dotters rum. Kommer gå på några hundralappar. Sedan är det även att vi vill komplettera med några möbler till vårt lilla allrum. Soffbord, någon form av golv-eller vägglampa, vägghylla och tavla. Det blir också några hundralappar, någon tusenlapp.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0