Första arbitrageaffären

För lite mer än en vecka sedan såg jag att många twitter-profiler skrev om att de hade upptäckt att det var så stor skillnad i kursen mellan A- och B-aktien i Investor att det fanns ett läge att sälja sina B-aktier för att istället köpa A-aktien. På så sätt kan man sälja till en högre kurs än vad man köper den nya aktien för och även få “lite över”. Antingen om det räcker till fler av den billigare aktien eller om man får likvida medel över ifall man köper samma antal som man hade innan.
 
Den översta bilden visar köp och sälj i min egna portfölj. Den understa är min dotters portfölj. Gemensamt blev det någon hundring i skillnad, lättförtjänta pengar!
 
 
 
 
 
 
Ha en trevlig dag! Hoppas ni tar hand om lönen som kommit idag på ett bra sätt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0