Sparkvot - oktoberlönen

Jag har nu, för första gången på ungefär ett år, räknat ut min sparkvot. Under min föräldraledighet valde jag, eller orkade inte och hade annat att fokusera på, att inte räkna på sparkvot. Men nu är jag alltså igång igen (med både jobb och uträkning av sparkvot).

Sparkvoten blir 36 procent. En större del till aktieköp och även en del till amortering av huslånet. Fondköpet på 200 kronor är något som min bank har bundit upp mig på, men jag tycker det ändå är bra. Jag ser det sparandet som en liten extra buffert.

 

Just nu är min sambo föräldraledig, vilket innebär att jag betalar lite extra till vårt gemensamma konto. Vi får se hur det blir sedan när båda jobbar, då delar vi så att båda betalar lika mycket till det gemensamma kontot. Dock tillkommer ju förskoleavgift då också.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0