AlvestaGlass

Jag minns så väl en kväll något år sedan, hemkommen från en informationsträff med Alternativa listan. Efteråt, när jag skulle sova, låg jag bara och tänkte på en investering jag ville göra. Under kvällen hade Pepins och AlvestaGlass kommit på tal. AlvestaGlass blev jag helt såld på. Jag funderade och funderade den natten, kom fram till att jag vill köpa aktier i bolaget.
 
Nästa dag hörde jag av mig till min syster (www.rikedom.blogg.se) för att berätta om vad jag hade hört. Hon blev också helt såld! Jag har för mig att den här informationsträffen var i samband med att handeln för AlvestaGlass var öppen (handlas bara några dagar per gång), så det var att sätta sig in i det ganska så fort.
 
Jag har totalt betalat 15 240 kronor för alla mina aktier. Värde idag: 25 900 kronor. En bra ökning. Dock ska det betalas 30 procent skatt på vinsten den dagen jag säljer.
 
 
 
 
 
 
Börsnotering år 2020
Bolaget ha gått ut med att en börsnotering år 2020 är tanken. Absolut spännande!  
Funderingar inför börsnotering: (ni får gärna kommentera ifall ni har några idéer)
- Kommer det göras en nyemission i samband med börsnoteringen? Hur kommer det i sådana fall påverka mina befintliga aktier?
- Hur går egentligen processen till?
- Kommer befintliga aktieägare ha företräde vid eventuell nyemission?
- Kommer jag vilja vara med på en eventuell nyemission? 

- Har jag kapital för att vara med på en nyemission?
- Fördelar med börsnotering? Att fler kan bli ägare av aktier?
- Lättare att köpa och sälja?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0