Nettoförmögenhet 31/8-17

 

I maj 2017 uppnåddes en nettoförmögenhet på över 800 000 kronor första gången. Likaså behölls 800 000-kronorsmålet vid månadssummeringen för juni, men i juli var nettoförmögenheten under gränsen igen. Efter den här månadssummeringen uppnås 800 000 kronor igen.

Från föregående månadssummering har nettoförmögenheten ökat 9 861 kronor.

 

 - Då mycket pengar går åt till husbygget så bestämde jag mig tidigare i månaden för att överföra 17 857 kronor från sparkonto på Avanza (som var menat för aktieköp) till boendesparandet.  

- Det verkar som att vi får räkning på byggnadskreditivräntan per kvartal och inte per månad. Vid varje löning lägger jag undan till räntan för den kommande månaden. Jag har därför valt att ta upp kontanterna jag sparar till detta som en tillgång och skulden som ska betalas senare som en skuld. Eftersom jag då undviker svängningar i nettoförmögenheten så tycker jag att det känns okej.

- Månadens sparkvot blev 38 procent.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0