Project 333

På initiativ av Framtidsfeminsten är vi några stycken som har antagit en utmaning, så kallat “project 333”. Det går ut på att vi väljer ut 33 stycken plagg och accessoarer inklusive skor och jackor som vi sedan använder i tre månader i olika kombinationer. I de 33 plaggen ingår inte underkläder och träningskläder.

 

För min del blir projektet en liten specialare - jag är gravid och ska föda barn i januari. Därmed består min garderob nu av gravidkläder. Eftersom jag är en sann economista och förstår att jag inte kommer ha behov av gravidkläder så länge så har jag medvetet inte handlat så mycket nytt.

 

När jag sorterade ut alla de kläder som jag i dagsläget och fram till förlossningen kan använda hamnade inga klädesplagg i någon “slängahög”. Jag har ju nyss köpt dessa kläder! På grund av tidsbrist har jag inte sorterat ut mina “vanliga” kläder, utan tänker att jag ska göra det när jag kör nästa utmaningsperiod. På sensommaren i år rensade jag dock ut kläder som jag aldrig använder längre, så jag har i alla fall rensat en omgång.

 

Vad är det då för mening att jag är med i utmaningen om jag inte riktigt har rensat ut några klädesplagg? Jag hoppas att jag finner inspiration av att ha så lite kläder att tillgå att jag känner en slags befrielse. Klädvården och klädvalen  minskar bland annat. När jag kan ha mina vanliga kläder igen så kommer jag nog vilja göra en omstart - jag menar inte köpa nya kläder - utan sortera ut de kläder jag använder och göra mig av med resten. 

 

Mina plagg och accessoarer räknas ihop till 25 stycken. Då ingår några stycken cardigans och blusar som jag kan ha från mina “vanliga” kläder, mössa, vantar, skor, två stycken halsdukar och två stycken jackor (den ena börjar bli lite för trång om magen). Jag ser inte några problem med att jag ska klara utmaningen, bara jag tvättar tillräckligt ofta.

 

Eventuellt att jag måste köpa en finare klänning som passar med stor mage. Jag ska på fest med en förening, julbord med jobbet och så kommer julen också.

 

 

Häng på du också!!!


Bloggare som skriver om detta: Framtidsfeminsten, Frihetsgudinnan och Rikedom.  
Daniel
2017-11-11 @ 11:16:08
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Sånt här är så mycket enklare som modeblind man. Jag har en känsla av att jag inte använder 33 olika plagg på 3 månader normalt.

Men du gör verkligen en utmaning åt dig själv att göra det under graviditeten. Lycka till!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0