När aktiekursen går spikrakt upp

Jag har för ganska länge sedan investerat i ett litet bolag på Small Cap. Möjlighet till tillväxt. Investeringen har fallit väl ut, se nedan (dock är ju inget klart förrän jag säljer)...

 

 

 

Nu är ju frågan hur jag ska agera. Ska jag köpa mer, avvakta eller sälja? I helgen ska jag göra en utvärdering och se vad jag ska besluta mig för. Jag har börjat så smått med Ta (teknisk analys) så ska kanske försöka komma fram till beslut genom att även använda detta och inte bara fundamental analys som jag har använt till 99 % förut.

Emelie
2017-03-22 @ 10:42:55

Härlig vinst. Hur har du gjort, sålt eller behållt?

Svar: Hej, tack för din kommentar. Tyvärr sålde jag inte utan behöll aktierna. Just nu ligger avkastningen på +400 %, så aktiekursen har alltså backat.
pengarmoneypengar.blogg.se

Emelie
2017-03-24 @ 11:00:54

Men det är inte dåligt det, men ändå segt!
Trevlig helg nu :)

Svar: Precis, men jag tror på bolaget på lång sikt och nu har de börjat med utdelning igen så jag kommer nog behålla ett tag framöver. Tack detsamma!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0