Inkomstdeklarationen är på ingång

Någon mer än jag som ser fram emot att se inkomstdeklarationen från och med imorgon, onsdag? Om du sedan tidigare är ansluten till en digital brevlåda kan du från och med imorgon få deklarationen som en pdf-fil. Såååå spännande!

För egen del har jag en del ändringar att göra, därför kommer beloppet att få tillbaka/betala inte stämma för mig. Eftersom jag ska göra ändringar på deklarationen kommer jag inte kunna få tillbaka eventuella pengar till påsk så som Skatteverket har gjort mycket reklam för.

Följande måste jag deklarera förutom det redan förtryckta:

- försäljning av aktier (jag har omfördelat några aktier från aktie- och fondkontot till ISK, vilket räknas som aktieförsäljning),

En nyhet för mig i år är att jag inte ska betala kyrkoavgift. Jag har för mig att detta tidigare år har legat på ungefär 3 000 kronor. Jag kommer även för första gången ha en kontrolluppgift för investeraravdraget på grund av att jag har investerat i ett onoterat innehav, läs mer på följande länk: "Köp av ett onoterat företag" 

 

den här länken har jag tidigare skrivit om inkomstdeklarationen och skatteåterbäring till påsk.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0