Sparkvot 57 %

Månadens sparkvot blir som rubriken säger 57 procent. Min lön var något högre än vanligt, 22 086 kronor. Under månaden har jag erhållit utdelningar på 4 330 kronor. Totalt 26 416 kronor. Alla utdelningar återinvesteras. Nedan ser ni en sammanställning på det som jag sparar på lång sikt och amorteringar. 

 

 

Jag fortsätter att sätta in 10 000 kronor på boendesparandet, vilket är en summa jag har hållit sedan i mars. Husbygget är igång nu, men vi har bland annat en tvättstuga att köpa in själva, vilket kräver en del kapital.

 

Vid den här lönen har det blivit extra sparande till semestern. Semestersparandet är inget som räknas med i sparkvoten så klart. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0