Sparkvot: 44 %

 
Min lön landade på 21 446 kronor (den här gången lite extra på grund av semesterersättning). Utdelningar har varit 227 kronor, vilket kommer återinvesteras i aktier. 

Då jag och min sambo just nu håller på och bygger ett hus så går det mesta till detta. Räntan på byggnadskreditivet har börjat ticka och för min del landar räntan denna månad på 2 058 kronor, detta gör även att jag har mindre pengar att fördela ut till långsiktigt sparande tyvärr. Dessutom vill jag öka på bufferten rätt mycket också, vilket har visat sig vara svårt. 
 
 
 
P.S. Jag ska ta en riktig funderare på om jag verkligen ska ha med CSN-amorteringen i sparkvoten. 
 
Rasmus
2017-07-27 @ 15:42:22

Hej!

Av vilken anledning ska du inte räkna med CSN-amorteringen som en kostnad? Det är ju pengar som du lånat till konsumtion, och nu ska det lånet betalas igen, således en klockren konsumtion som betalas i efterhand!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0