Skatteåterbäring till påsk!!?

Ja, det är enligt Skatteverket möjligt. Det som ska uppfyllas är:

  • ska vara privatperson (alltså ingen juridisk person eller egenföretagare),
  • ska ha skaffat sig en digital brevlåda,
  • deklarera elektroniskt senast 29 mars och
  • inga ändringar i deklarationen ska göras.
.. då kommer pengarna i början på april!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommer jag få pengar till påsk? 
Nej, jag uppfyller inte alla krav som Skatteverket ställer för att skattepengarna ska komma till påsk (om jag nu inte åker på att betala restskatt).  
 

Jag har skaffat en digital brevlåda på Kivra (länk) och har redan fått min första post där, från CSN. För mig fungerar det väldigt bra att få myndighetspost och även annan post från företag samlat digitalt då jag trots att jag jobbar med ekonomi och papper till vardags är slarvig med papper privat.

En av förutsättningarna för att få tidigare skatteåterbäring är också att deklarationen bara ska godkännas utifrån inkomna kontrolluppgifter. Då jag sedan gammalt har aktier på ett aktie- och fondkonto som jag årligen försöker sälja av ifrån (vill dela upp beskattningen på några år då dessa aktier har hög avkastning) så måste jag deklarera denna värdepappersförsäljning.

Min skatteåterbäringsutbetalning till påsk faller därmed på att jag inte bara kan godkänna min deklaration utan måste göra ändringar. 


Vill du ha dina skattepengar till påsk? Uppfyller du kraven?

 
Daniel
2017-01-20 @ 23:32:56
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Vad är "skatteåterbäring"? :-(

Har man inga huslån så får man visst inte sånt.

Svar: Tråkigt att inte få någon skatteåterbäring, men då har man iofs inte lånat ut några pengar till staten heller!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0