Rapportsäsongen drar igång

Många av de bolag som jag äger aktier i har kalenderår som räkenskapsår vilket innebär att boksluten presenteras nu i slutet av januari och i februari. Eftersom jag äger rätt så många bolag och även vill läsa in mig på andra bolags rapporter går det åt en hel del tid för detta.

Nedan ser ni när mina bolag presenterar sina årsrapporter i februari. Google-kalendern som jag för övrigt delar med syrran (www.rikedom.blogg.se).

 

Jag känner att jag har en bra grund i läsandet av årsrapporter genom min examen inom företagsekonomi - problemet är väl egentligen att det ska finnas tid att sitta och analysera siffrorna lite mer också.

 

Vad brukar ni fokusera på vid årsrapporterna?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0