Vikten av att planera mat - slipper handla hämtmat & utelunch

Den här veckan, tisdag-torsdag, är det fullt upp för mig och min sambo både jobbmässigt och nästan direkt efter jobb fram till kvällning. Helst ska vi iväg ganska så direkt efter att vi har kommit hem från jobbet, vilket gör att vi inte har tid för att laga mat emellan utan bara för att värma maten och äta den.

Igår kväll körde därför jag och min sambo ett race med att göra varsitt storkok. Min sambo gjorde kycklinggryta med pasta och jag gjorde broccoli- och purjolökspaj på stor plåt. Totalt 19 portioner blev det. Då jag och min sambo sedan tidigare har färdiga matlådor i frysen så kan vi variera dessa med de nya matlådorna från igår. Perfekt!

Ifall vi inte hade planerat in storkok igår hade vi varit tvungna att köpa middag tisdag, onsdag, torsdag och lunch onsdag, torsdag och fredag. För oss två alltså 12 stycken rätter som skulle handlas. Jag och min sambo handlar i princip aldrig utemat om vardagarna så för oss hade det blivit en betydlig skillnad i matkassan (som redan är lite sinad på grund av semester).

 

Hur gör du med mat? Blir det mycket utemat eller gör ni som jag o lagar det mesta själv?

 

 

 

Eddie
2017-08-26 @ 15:05:16

Borde börja göra mat själv, men är dessvärre lite för lat för det just nu. Så det brukar mest bli köpmat, och då jag inte direkt gillar den vanliga frysmaten så blir det "finare" som kostar i genomsnitt kanske 50 kr per portion. Blir en del i månaden.

Svar: Ränta på ränta biter inte på dig och gör att du bortser från din lathet och ändå lagar mat? ;)
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0