Första jobbdagen efter semestern?

Hade du, precis som jag, den första jobbdagen idag efter sköna semesterveckor?
Hur kändes det?
Var det en bra dag? En tung första dag?

För min del ringde väckarklockan 6.15. Jag var inne på jobbet klockan 7.08. Fika 9.00. Lunch klockan 11.30. Fika 14.00. Stängde av datorn klockan 16.30. Däremellan jobb, jobb och jobb.

Det här är ingen optimal dag för mig. Inte en sådan dag som jag drömmer om i alla fall.  Tidig morgon och arbete bortifrån mitt hem till sen eftermiddag. Nu ville jag, genom att stanna kvar lite längre på jobbet än vad jag egentligen behöver, tuffa på ordentligt den första dagen. Normalt sett slutar jag klockan 16. Hur som helst - det är väldigt många timmar hemifrån och som jag binder upp mig på.

 

Som tur är så trivs jag rätt bra på arbetet och med mina arbetskamrater. Men mitt jobb är inget jag brinner för - inget som jag skulle välja att gå till ifall det inte innebar att jag får lön och därmed kan försörja mig.

 

Nu väntar en spännande höst med bland annat ett hus som just nu är halvfärdigt och som ska bli inflyttningsklart. Ni som har följt mig ett tag vet att mycket av min lön går till husbygget. 

 

Hoppas att du fortsätter läsa min blogg och att jag åtminstone kan inspirera dig lite till din fortsatta ekonomiska resa.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0