Nettoförmögenhet 31/8-16

En ny månad – en ny nettoförmögenhetsberäkning
Ekonomin rullar på tycker jag, lönen kommer in och av den avsätts rätt så mycket pengar till aktiehandel och boenesparande. Aktieportföljerna har verkligen stigit och är på ATH för tillfället.

Nettoförmögenheten stannade på 640 046 kronor, att jämföra med förra månadens 622 196 kronor. Ökningen på 17 850 kronor beror på det som jag har beskrivit ovan, ett bra sparande plus att aktieportföljerna har stigit så pass mycket.


Jag kommer fortsätta på samma sätt de kommande månaderna; spara rätt mycket av lönen och fortsätta investera. Dock medveten om att det snabbt kan vända neråt i aktiegraferna. 


Lycka till den kommande månaden! 

Slimis
2016-09-01 @ 21:48:01

Härligt att sparandet går bra :) Börsen vet man aldrig hur den går men det är väll bara investera så gott det går. Lycka till kommande månader. Mvh Slimis

Svar: Tack för din kommentar och lyckönskning! Jag hejar på dig också!
pengarmoneypengar.blogg.se

Rikedom
2016-09-02 @ 11:32:01
URL: http://www.rikedom.blogg.se

Bra kämpat med fint sparande. Kul att börsen är stark, men svårt att avgöra kommande aktieköp.
Ha en bra helg! /Rikedom

Svar: Tack! Jag håller med, ska man fortsätta investera på dessa nivåer eller vänta till ev. nedgång. Jag fortsätter nog och köper då och då.
pengarmoneypengar.blogg.se

Kaizenliv
2016-09-02 @ 11:46:01
URL: http://www.kaizenliv.se

Snygg sammanställning! Ser ut som ett företags balansräkning. Och det är ju precis så man ska se på sin ekonomi. Öka intäkter, minimera förluster, investera klokt och få ett bra kassaflöde. Väldigt inspirerande.

Svar: Tack för din kommentar! Jag håller med, fullt fokus!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0